De vereniging N.S.V. Carolus Magnus

De Nijmeegse Studentenvereniging Carolus Magnus (opgericht 1 februari 1928), kortweg Carolus Magnus, is de met meer dan 500 leden de grootste en meest veelzijdige studentenvereniging van Nijmegen.
Carolus Magnus studentenvereniging

De Nijmeegse Studentenvereniging Carolus Magnus (opgericht 1 februari 1928), kortweg Carolus Magnus, is de met meer dan 500 leden de grootste en meest veelzijdige studentenvereniging van Nijmegen en staat bekend om haar tradities, maar vooral om haar gezelligheid. Daarmee is de vereniging een groot begrip in het Nijmeegs studentenleven. Zowel studenten van de universiteit als van het HBO kunnen lid worden!

Sinds haar oprichting in 1928 is Carolus Magnus voor vele studenten het middelpunt geweest van hun studententijd. Naast de vele contacten die je hier opdoet, leer je jezelf ontwikkelen op vele vlakken. Bestuurservaring, combineren en organiseren kunnen in verschillende commissies en activiteiten worden geleerd. Je kunt tijdens je lidmaatschap actief aan je CV bouwen en je kunt in contact komen met grote bedrijven. Maar naast de serieuze kanten heeft Carolus Magnus simpelweg ook een heel aantrekkelijk verenigingsleven te bieden.

Wanneer je lid wordt van Carolus Magnus bouw je in een korte tijd vriendschappen voor het leven op! Dit kan in de vorm van jaarclubs, disputen, commissies of binnen een gezellig studentenhuis. Met hen maak je de meest fantastische feesten mee, bouw je een hechte band op (ook voor na je studententijd) en studeer je samen in de Universiteitsbibiotheek. Tenslotte kun je bij Carolus Magnus ook deelnemen aan veel activiteiten. Wat te denken van de vele feestjes, een dagje naar een Europese stad, lezingen, debat, de skivakantie, het zeilweekend, de sportteams en de vele AHC-activiteiten.

De Vereniging